קורס מקוון, א-סנכרוני המותאם לסביבה לימודית בין תחומית.
הקורס אינו מצריך ידע מוקדם או ניסיון בעיצוב.
סטודנטים.ות לתואר ראשון מהאוניברסיטה העברית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ומכללת עזריאלי להנדסה ילמדו יחד מתודולוגיות ליבה עיצוביות אשר ניתן ליישמן בתהליכי חדשנות. תהליך הלמידה בקורס מחבר בין תיאוריה לניסיון בעולם האמיתי.
המשתתפים.ות יתנסו בכלי עיצוב מחקריים אינטראקטיביים ויעשו שימוש בגישות עיצוביות לפתרון בעיות, עיצוב ממוקד צרכים אנושיים וחשיבה מכוונת מוצר.
המטרה: לגלות צרכים משמעותיים והזדמנויות לשינוי ויוזמות חדשות.
קורס זה הינו קורס המשך לקורס "מבוא לחדשנות ויזמות" (אף שהאחרון אינו מהווה דרישת קדם לראשון). הקורס דן באלמנטים מרכזיים בתהליך פיתוח מוצרים ומיזמים ומרחיב את נקודת המבט באמצעות הכלים העיצוביים הזמינים לנו. הקורס יסייע ליזמים.ות אך גם לאנשי/נשות מקצוע באשר הם.ן
זהו קורס דיגיטלי א-סינכרוני המתעדכן על בסיס שבועי, ללא דרישת נוכחות.
הקורס מועבר בשפה האנגלית (עם כתוביות תרגום בעברית ובערבית) על מנת להקנות למשתתפים.ות את היכולת להכיר ולהשתמש בשפת התעשייה.
*הקורס מוכר לצורך קורסי בחירה באנגלית, בכפוף לכללי המוסד האקדמי הרלבנטי, והחוג הספציפי.
ביצוע כל מטלות הקורס יתבצע באופן מקוון: משימות אסינכרוניות דיגיטליות, פורומים, בחנים ומצגת סיום קורס. המטלות העיקריות בקורס מבוססות על שלושה תרגילי שטח בהם יוצאים הסטודנטים לאיסוף וניתוח של מידע תוך מפגש עם משתמשים וסביבות מהעולם האמיתי שבחוץ.
השלמת כל היחידות בקורס, הגשת כל המטלות, השתתפות בקבוצות הדיון לאורך הקורס, ובהערכת העמיתים.
הרחבת תפיסת הסטודנטים.ות על "מהו מוצר" (חפץ, תהליך, שירות, אינטראקציה, חוויה) ומימוש יכולתם.ן לזהות את טריטוריית וגבולות המוצר.
חשיפת הסטודנטים.ות לתהליך העיצוב התעשייתי, הצגת שיקולי המעצב.ת, תוך הדגשת הרלוונטיות והחשיבות של שיקולים אלה לפתרון בעיות ולחשיבה יצירתית יומיומית.
תרגול מתודולוגיות עיצוב מעשיות, מפרט מוצרים וחשיבה חזותית- כישורים שימושיים להנעת תהליכי חדשנות.
הצגת תיאוריות חשיבה עיצובית מנקודת מבט ביקורתית בפני הסטודנטים.ות ועידודם.ן לאמץ הרגלים אלו לכדי פרקטיקה אישית.
לצמצם את הפער (הפיזי והמנטלי) בין הסטודנט.ית ללקוחותיו הפוטנציאלים.
מחקר עיצוב ממוקד משתמש: היטמעות עם המשתמש.ת והסביבה וחזרה עם תובנות משמעותיות.
יופי: ההבדל בין קישוט לעיצוב פתרונות יפים.
עתיד יומיומי: יישום פרספקטיבות מבוססות מוצר ומשתמש.ת בחיי היומיום ובהקשר העתידי.
יישום: יישום מתודולוגיות מחקר עיצוביות שנלמדו לפרויקט אישי יחד עם פרקטיקה.
הבנה ביקורתית של מודלים לחשיבה עיצובית: חשיבה עיצובית או לחשוב כמו מעצבים.ות.
סיכום והערכה: מה למדנו? כיצד ניתן לתרגל את הפרספקטיבה העיצובית? איך אפשר להתבונן בעולם, מה עלינו לחפש בזמן פיתוח של "מוצר" חדש?
בסופו של הקורס, הסטודנטים.ות יוכלו:
מעצבת ויוצרת חוקרת.
בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב: אייל פריד, ד"ר יואב פרידמן
האוניברסיטה העברית: איילת כהן, ד"ר אמנון דקל, פרופ' מיכל שור- עפרי, פרופ' עודד שוסיוב,
פרופ' צבי וינר, פרופ' שלמה מגדסי, שרון לויטה- וקנין
עזריאלי - המכללה האקדמית להנדסה: פרופ' אלון דומניס, ד"ר קובי ענבר
דנה בן שלום
שרון לויטה וקנין - מנהלת אקדמית של JLM IMPACT
בועז מרמלשטיין
סוניה אוליצקי
בזמן שלך,
בכיף שלך,
למען החדשנות שלך.
בזמן שלך,
בכיף שלך,
למען החדשנות שלך.