קורס אקדמי מקוון

על הקורס

קורס מקוון, א-סנכרוני המותאם לסביבה לימודית בין תחומית.

הקורס אינו מצריך ידע מוקדם או ניסיון בעיצוב. 

סטודנטים.ות לתואר ראשון מהאוניברסיטה העברית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ומכללת עזריאלי להנדסה ילמדו יחד מתודולוגיות ליבה עיצוביות אשר ניתן ליישמן בתהליכי חדשנות. תהליך הלמידה בקורס מחבר בין תיאוריה לניסיון בעולם האמיתי. 

המשתתפים.ות יתנסו בכלי עיצוב מחקריים אינטראקטיביים ויעשו שימוש בגישות עיצוביות לפתרון בעיות, עיצוב ממוקד צרכים אנושיים וחשיבה מכוונת מוצר.

המטרה: לגלות צרכים משמעותיים והזדמנויות לשינוי ויוזמות חדשות.

קורס זה הינו קורס המשך לקורס "מבוא לחדשנות ויזמות" (אף שהאחרון אינו מהווה דרישת קדם לראשון). הקורס דן באלמנטים מרכזיים בתהליך פיתוח מוצרים ומיזמים ומרחיב את נקודת המבט באמצעות הכלים העיצוביים הזמינים לנו. הקורס יסייע ליזמים.ות אך גם לאנשי/נשות מקצוע באשר הם.ן

נגן וידאו

מאפייני הקורס

נוכחות

זהו קורס דיגיטלי א-סינכרוני המתעדכן על בסיס שבועי, ללא דרישת נוכחות.

שפה

הקורס מועבר בשפה האנגלית (עם כתוביות תרגום בעברית ובערבית) על מנת להקנות למשתתפים.ות את היכולת להכיר ולהשתמש בשפת התעשייה.
*הקורס מוכר לצורך קורסי בחירה באנגלית, בכפוף לכללי המוסד האקדמי הרלבנטי, והחוג הספציפי.

תרגילים

ביצוע כל מטלות הקורס יתבצע באופן מקוון: משימות אסינכרוניות דיגיטליות, פורומים, בחנים ומצגת סיום קורס. המטלות העיקריות בקורס מבוססות על שלושה תרגילי שטח בהם יוצאים הסטודנטים לאיסוף וניתוח של מידע תוך מפגש עם משתמשים וסביבות מהעולם האמיתי שבחוץ.

חובת השתתפות

השלמת כל היחידות בקורס, הגשת כל המטלות, השתתפות בקבוצות הדיון לאורך הקורס, ובהערכת העמיתים.

מטרות הקורס

הרחבת תפיסת הסטודנטים.ות על "מהו מוצר" (חפץ, תהליך, שירות, אינטראקציה, חוויה) ומימוש יכולתם.ן לזהות את טריטוריית וגבולות המוצר.

חשיפת הסטודנטים.ות לתהליך העיצוב התעשייתי, הצגת שיקולי המעצב.ת, תוך הדגשת הרלוונטיות והחשיבות של שיקולים אלה לפתרון בעיות ולחשיבה יצירתית יומיומית.

תרגול מתודולוגיות עיצוב מעשיות, מפרט מוצרים וחשיבה חזותית- כישורים שימושיים להנעת תהליכי חדשנות.

הצגת תיאוריות חשיבה עיצובית מנקודת מבט ביקורתית בפני הסטודנטים.ות ועידודם.ן לאמץ הרגלים אלו לכדי פרקטיקה אישית.

לצמצם את הפער (הפיזי והמנטלי) בין הסטודנט.ית ללקוחותיו הפוטנציאלים.

תפריט הקורס

מנה ראשונה
  1.  מבוא: הצורך בגישה עיצובית ממוקדת אדם לכל מוצר, שירות או ניסיון בעולם.
  2. נקודת מבט מבוססת מוצר: הרחבת נקודת המבט האישית והמקצועית על מהו מוצר, ולמידה אודות נחיצותו של ערך רגשי בעת עיצוב מוצר טוב.
  3. מחקר ועיצוב ממוקד צרכים אנושיים: אמפתיה ושאילת שאלות.
מנה עיקרית
  1. מחקר עיצוב ממוקד משתמש: תיעוד וניתוח חזותי של התרחיש.
  2. מחקר עיצוב ממוקד משתמש: היטמעות עם המשתמש.ת והסביבה וחזרה עם תובנות משמעותיות.

  3. יופי: ההבדל בין קישוט לעיצוב פתרונות יפים.

  4. עתיד יומיומי: יישום פרספקטיבות מבוססות מוצר ומשתמש.ת בחיי היומיום ובהקשר העתידי.

  5. יישום: יישום מתודולוגיות מחקר עיצוביות שנלמדו לפרויקט אישי יחד עם פרקטיקה. 

  6. הגשת מטלה סופית: ניסוח רעיון מקורי וחדשני המבוסס על ממצאי המחקר.
  7. הבנה ביקורתית של מודלים לחשיבה עיצובית: חשיבה עיצובית או לחשוב כמו מעצבים.ות.

קינוח

סיכום והערכה: מה למדנו? כיצד ניתן לתרגל את הפרספקטיבה העיצובית? איך אפשר להתבונן בעולם, מה עלינו לחפש בזמן פיתוח של "מוצר" חדש?

ערכים תזונתיים

בסופו של הקורס, הסטודנטים.ות יוכלו:

  • ניסוח תובנות משמעותיות על המשתמש.ת וצרכיהם.ן הגלויים והממומשים, צרכיהם.ן הבלתי ממומשים  וצרכיהם.ן החבויים, באמצעות שימוש במתודולוגיות מחקר מעשיות.
  • זיהוי הערך הרגשי של המוצר ופוטנציאל התרומה של זיהוי זה לתהליך החדשנות.
  • חיבור לסביבתם של משתמשי הקצה שבסוף תהליך החדשנות.
  • איסוף וניתוח מידע באמצעות כלי חשיבה חזותיים.
  • ניסוח בצורה בהירה את השפעתה של חדשנות מבחינה חברתית, סביבתית וכלכלית על חיי היומיום שלנו.
  • יצירת תובנות מבוססות מוצר ומבוססות משתמשים.ות חדשים.ות, מהן יוכלו הסטודנטים.ות לייצר חדשנות במסגרת הקורס.

צוות הקורס

מרצה

דנה בן שלום

מעצבת ויוצרת חוקרת.

ועדת התוכן

בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב: אייל פריד, ד"ר יואב פרידמן
האוניברסיטה העברית: איילת כהן, ד"ר אמנון דקל, פרופ' מיכל שור- עפרי, פרופ' עודד שוסיוב, פרופ' צבי וינר, פרופ' שלמה מגדסי, שרון לויטה- וקנין
עזריאלי - המכללה האקדמית להנדסה: פרופ' אלון דומניס, ד"ר קובי ענבר

פיתוח תוכן

דנה בן שלום

ניהול אקדמי

שרון לויטה וקנין - מנהלת אקדמית של JLM IMPACT

הפקה ועיצוב פדגוגי

בועז מרמלשטיין

ארט דירקטור

סוניה אוליצקי

מי אנחנו

מאגד JLM Impact מורכב ממרכזי חדשנות ויזמות של שלושה מוסדות אקדמיים מובילים בירושלים: האוניברסיטה העברית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ועזריאלי – מכללה אקדמית להנדסה. המאגד הוקם במטרה לעודד חוקרים וסטודנטים לצעוד במסלולי החדשנות והיזמות ולפתח את העיר ירושלים כסביבה בעלת תרבות חדשנית-יזמית. יחד, מאגד החדשנות JLM IMPACT רותם את כוחם של העיצוב, ההנדסה והמדעים כדי לקדם השפעה חיובית בירושלים ובעולם.

צור קשר

כל הזכויות שמורות ל 2021 JLM IMPACT

2 נ״ז אקדמיות
13 שיעורים מקוונים.

בזמן שלך,
בכיף שלך,
למען החדשנות שלך.

ההרשמה לסמסטר ב' תשפ"א הסתיימה. נשמח לראותכם בסמסטר א' תשפ"ב.
סטודנטים שנרשמו זה מכבר- הודעה על סטטוס רישומכם לקורס תשלח במייל אישי בימים הקרובים.


2 נ״ז אקדמיות
13 שיעורים מקוונים.

בזמן שלך,
בכיף שלך,
למען החדשנות שלך.

ההרשמה לסמסטר ב' תשפ"א הסתיימה. נשמח לראותכם בסמסטר א' תשפ"ב.
סטודנטים שנרשמו זה מכבר- הודעה על סטטוס רישומכם לקורס תשלח במייל אישי בימים הקרובים.


דילוג לתוכן