סטודנטים.ות פותרים.ות בעיות - יחד!

האתגר: צמצום הבזבוז
בתעשיות המזון והתחבורה

בשנים האחרונות מתרבים הדיווחים על אסונות אקלימיים דוגמת בצורות, שטפונות, שריפות, המסת קרחונים, גלי חום וקור ומזג אוויר קיצוני. כבר עכשיו, מתחיל להתבהר המחיר שהעולם משלם על פעילות אנושית בלתי-מקיימת ובלתי אחראית. מאגד JLM Impact מזמין את הסטודנטים והסטודנטיות של האוניברסיטה העברית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ועזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה להצטרף אלינו להאקתון קיימות ולפתח פתרונות לאתגרים ולצרכים קיומיים בתחום הסביבה והקיימות ובפרט בתחום המזון והתחבורה:

צמצום בזבוז וזריקת מזון

שליש מהמזון המיוצר בישראל נזרק לאשפה. כמות זו שווה ל-2.5 מיליון טון מזון, בשווי של מעל ל-20 מיליארד ש"ח בכל שנה. בעוד שחלק משמעותי מהמזון נזרק לפח, מאות אלפי משפחות סובלות מחוסר ביטחון תזונתי. מצב זה אינו ייחודי לישראל, אלא מהווה בעיה גלובלית משמעותית הגוררת עימה בעיות נוספות כגון: בזבוז מים, בזבוז אנרגיה, שימוש לא יעיל במשאבי קרקע, שריפת דלקים בתהליכי הייצור והשינוע ועוד. כך, בזבוז המזון מביא באופן ישיר להתחממות גלובלית ולהתנהלות סביבתית לא מקיימת. אנחנו מזמינים אתכם.ן לפתח פתרונות כדי לצמצם את תופעות הבזבוז וזריקת המזון.

הפחתת השימוש ברכבים פרטיים

בחודשים האחרונים פקקי התנועה מככבים בכל הכותרות, אבל מלבד התסכול של הנהגים והנהגות - ההעדפה לרכבים פרטיים פוגעת בנו בשלושה אופנים: פגיעה כלכלית - המשק הישראלי מאבד מאות מיליוני שקלים בשנה בשל הפקקים. פגיעה בריאותית - לפי "אדם, טבע ודין" זיהום האוויר מתחבורה מהווה כ-90% מסך זיהום האוויר אליו נחשפים בני האדם בישראל וגורם למחלות קשות ואף מוות, ופגיעה סביבתית - תחום התחבורה אחראי לכ-29% מפליטות גזי חממה רעילים המובילים להשפעות ההרסניות של שינויי האקלים, אותם אנחנו חווים כיום. אנחנו מזמינים אתכם.ן לפתח פתרונות כדי להפחית את השימוש ברכב פרטי.

זמן שנותר להרשמה:

ימים
שעות
דקות
שניות

מה יוצא לכם.ן מכל זה?

להוביל לעתיד ולהווה טובים יותר לנו ולסביבה. אנחנו מאמינים בכוח היצירתי שלכם ושלכן הסטודנטים והסטודנטיות בירושלים לפתח פתרונות לכמה מהאתגרים המשמעותיים שאנחנו מתמודדים איתם היום. בנוסף, השתתפות בהאקתון תתן לכם ולכן ניסיון מעשי משמעותי בהובלת תהליכי חדשנות ויזמות שיסייע לכם בפיצוח אתגרים, בהגשמה של רעיונות יזמיים, בהובלת פרוייקטים וביום שאחרי התואר. יש גם פרסים כספיים.

1. אתגרי העיר

החוויה העירונית היא הרבה יותר מסך הבניינים והסגנונות האדריכליים. לכל עיר יש אופי המגדיר אותה ומלווה את התושבים בחיי היומיום. האתגרים הבאים עוסקים בחוויה האורבנית ובמרכיבים השונים המאפיינים אותה.

מרכז העיר ועסקים קטנים

האתגר של רוח חדשה

אתגרים
1. איך ניתן להתמודד בצורה יעילה ופשוטה עם סבך הביורוקרטיה אותו נאלץ לעבור כל עסק קטן?
2. כיצד ניתן לפתור את חוסר הבהירות בהתנהלות השוטפת של עסק, ולהביא לכך שבעל עסק ידע מה נדרש ממנו וכיצד לבצע זאת?

תיאור
על פי סקרים שנערכו בשנים האחרונות, כ-90% מהעסקים הקטנים בישראל נכשלים ונסגרים במהלך חמש השנים הראשונות לפעילותם. למרות זאת, בשנים האחרונות אנו רואים עלייה מתמשכת במספר העסקים הקטנים שנפתחים מדי שנה בישראל, ובתוך כך גידול מוגבר באנשי מקצוע המשלבים עיסוק כעצמאיים ושכירים יחד. בעלי עסקים קטנים נדרשים להתמודד עם גופים ממשלתיים שונים ועם מערכת ביורוקרטית סבוכה (מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, רשויות מקומיות ועוד) המקשה על ההתנהלות היום-יומית בניהול עסק, והדבר מורגש אף יותר כאשר משלבים עיסוק כשכירים וכבעלי עסק קטן יחד.

 

 

האתגר של האגף לקידום עסקים בעיריית ירושלים

אתגרים
1. כיצד ניתן לשפר את חווית ההולכים ולהוסיף משחקיות למרכז העיר?
2. כיצד ניתן לקדם את העסקים הקטנים הפועלים במרכז?

תיאור
המטרה באתגר זה היא להעיר בחזרה את מרכז העיר ולקדם אותו כלב הפועם של העיר. אנחנו מחפשים דרכים לשפר את כוח המשיכה של מרכז העיר ולסייע לעסקים הקטנים הפועלים בו להתמודד עם האתגרים בימי קורונה. העסקים הקטנים בעיר יוצרים רצף הליכתי וחוויה נעימה של שיטות במרכז ולכן הם חיוניים ליצירת החוויה העירונית. לכן, נשמח גם לקבל הצעות ורעיונות לקידום העסקים הקטנים ובהם – מסעדות, בתי הקפה, חנויות העיצוב הקטנות, הבגדים, הספרים ועוד עסקים רבים וטובים. אנחנו מזמינים אתכם להציע פתרונות יצירתיים, טכנולוגיים, עיצוביים, הנדסיים ועוד לקידום מרכז העיר והעסקים הפועלים בו.

תרבות ותיירות

האתגר של JETH

אתגרים
1. כיצד ניתן להנגיש את ההתניידות והביקור בעיר באופן קל יותר?כיצד הופכים את החוויה והביקור בעיר ליותר דיגיטלית?
2. איך הופכים את החוויה בעיר למקומית?

תיאור

כיום העיר ירושלים לא נמצאת להרבה ישראלים בתודעה כיעד שוקק, חי ובעל מגוון הצעות לביקור בעיר. לאור הקורונה הרבה ישראלים מוצאים את עצמם מנסים לחפש מקומות חדשים בארץ לביקור, ואין ספק שלירושלים יש מה להציע. לא רק כותל, לא רק מוזיאונים ודת. יש את ירושלים היום יומית והחווייתית עם המקומות הקטנים והייחודיים שהופכים את העיר למה שהיא.

לכן, במסגרת ההאקתון אנחנו מחפשים את החידושים והרעיונות היצירתיים שיחשפו את ירושלים האמיתית ויעזרו לכל מי שמבקר בה להכיר, לנווט, להתמצא ולהרגיש כמו מקומי.

 

האתגר של אגף תרבות, עיריית ירושלים

אתגרים
1. כיצד ניתן לשתף פעולה בין מוסדות התרבות, האמנים והעסקים בכדי שישמשו כמובילים של החייאת חיי התרבות, המסחר והתיירות בירושלים שאחרי הקורונה?

תיאור
סביר להניח כי התקופה שאחרי הקורונה תאופין בבום של תיירות, מסחר ובילוי פנאי. לירושלים יש פוטנציאל אדיר בתחרות על ליבו וכיסו של התייר/המבקר. תכניות משותפות של מוסדות התרבות, האמנים והעסקים יכולה להפוך לקלף המנצח של העיר וכמובן השותפים ייהנו מפירות ההצלחה.

תעסוקה

האתגר של מרכז קריירה

אתגרים
1. איך סטודנטים יכולים להתמודד עם העובדה שקשה יותר לצבור ניסיון תעסוקתי במהלך תקופת הלימודים?
2. איך ניתן להתמודד עם המחסור במשרות סטודנט בתחומים שונים בירושלים?

תיאור
מאז נכנסה מגיפת הקורונה לחיינו ירושלים, כמו ערים אחרות, חווה אתגרים ומשברים שונים בתחום התעסוקה. אחד האתגרים המרכזיים הוא המחסור במשרות סטודנט בתחומים שונים, החל ממגזר הייטק והמגזר העסקי ועד המגזר הציבורי והשלישי. סטודנטים במהלך תקופת הלימודים שואפים לצבור ניסיון תעסוקתי על מנת לשפר את סיכוייהם להתקבל למשרה התחלתית טובה כאשר יסיימו ללמוד, הקשורה לתחום המקצועי שלהם. המחסור במשרות סטודנט פגע באפשרות הזו וכעת סטודנטים נתקלים בקושי לצבור ניסיון ולמצב את עצמם בשוק התעסוקה.

 

 

האתגר של מרכז צעירים

אתגרים
1. איך ניתן לפתור את עזיבתם של ירושלמים צעירים את העיר שעוזבים מאחר ואין מקומות תעסוקה רלוונטיים לתחום בו הם מוכשרים ומעוניינים לעסוק?
2. כיצד ניתן להתמודד עם שוק התעסוקה בירושלים שאינו מכיל את כל הסקטורים/ מקצועות באופן מספק לייצוגם באוכלוסיה?

תיאור

ירושלים מאופיינת במספר סקטורים ומקצועות בהם יש מקומות תעסוקה רבים (למשל בממשל וחינוך ירושלים מובילה). לצד זאת, ישנם מגזרים ותחומים שלא מצויים בעיר (בכלל או במיעוט מובהק). ישנו פער בין מקצועות עדכניים בהם צעירים מעוניינים לעסוק לבין ההיצע הקיים בעיר.

פער זה עשוי לגרום לעזיבה את העיר וכן פוגם בפיריון של העיר, שיכולה להשתכר מענפי עיסוק מגוונים יותר. 

אנו מעוניינים לחשוב יחד איתכם על פתרונות יצירתיים בכדי לחזק את ההון האנושי הצעיר לצד את העיר עצמה.

2. אתגרי הקהילה

באופן פרדוקסלי, דווקא בעולם יותר מחובר - אנחנו שואפים לחזק את תחושת השייכות והמשמעות שלנו כחלק מקבוצה. האתגרים הבאים עוסקים בחווית הקהילה, בקשרים ההדדיים ובאחריות כלפי חברי קהילה אחרים.

בדידות

האתגר של מרכז צעירים

אתגרים
1. איך ניתן לפתור את החוויה הסטודנטיאלית המנוכרת שהביאה עמה התקופה הזו?
2. כיצד ניתן להתמודד עם מציאות מתמשכת של היעדר הבילוי והפנאי המוכרים המגבירה את תחושת הבדידות?

תיאור

הקורונה הביאה איתה שינויים דרסטיים בחוויית המפגש הבין-אישית:

הגבלות על מפגשים, פגיעה קשה בסצינת בילוי, היכרות ופנאי ותחושות היזהרות במרחב אופפות אותנו כל הזמן. בקרב האוכלוסיות שאנחנו עובדים איתם אנו מזהים כמה מגמות:

עולים צעירים הם אוכלוסייה שמתמודדת עם בדידות גם בתקופות רגילות ובמצב הנתון היא מתגברת עקב חגים, חוסר במקומות להכיר, שאילתות ודילמות רבות בנושא חל"ת ותעסוקה. סטודנטים נאלצים להתרגל לחוויית "אקדמיה ללא קמפוס" ומעידים על קשיים ללמוד לבד בבית, קושי ביצירת קשרים חברתיים חדשים או בשמירה על הקשרים שנוצרו. 

 

 

האתגר של אגודת הסטודנטים

אתגרים

1. איך ניתן לפתח יחסים משמעותיים עם אנשים בתקופה של ריחוק חברתי?

2. כיצד ניתן להקל על הקהילה הסטודנטיאלית בתקופה קשה שכזו, שבה עלינו להתמודד עם קשיים לימודיים וחברתיים, בזמן שכמעט ואין מפגשים פורמליים ובלתי פורמליים?

תיאור

הקמפוס, הברים, חדרי הכושר והספריות הם כבר לא חלק מהחוויה הסטודנטיאלית היומיומית. כבר אין מפגשים פורמליים ובלתי פורמליים והרבה סטודנטים וסטודנטיות עלולים להרגיש לבד, במיוחד עם בואו של החורף. סטודנטים וסטודנטיות רבים בחרו, למרות הקושי והמגבלות הרבות, לעבור אל העיר בה הם לומדים, והתאכזבו לגלות שהם כלל לא יכולים להכיר ולגלות את עיר המגורים החדשה שלהם. אחרים בחרו להישאר בבית ההורים או לחילופין לגור בערים אחרות וזולות יותר – שמרחיקות אותם עוד יותר מהקהילה הסטודנטיאלית. המרחק הגדול והלמידה דרך המסכים לא מאפשרים הכרויות מעמיקות ואישיות או בילויים משותפים, והקשיים הללו פגשו סטודנטים וסטודנטיות רבים כשהם לא מוכנים לתחושת הבדידות. כאגודה סטודנטיאלית, אנחנו כאן כדי לחבר את הסטודנטים והסטודנטיות להוויה הסטודנטיאלית עד כמה שניתן, ומנסים להפיג (גם אם במעט) את הבדידות והקשיים אותם הקורונה מביאה. אבל צריך יותר מזה – וכאן אתן ואתם נכנסים לתמונה. עזרו לנו לחשוב על הרעיון הבא שיחזק את הקשרים החברתיים ביננו ויפחית את הבדידות והקושי שכולנו חווים – בתחום הלימודים האקדמיים, יצירת קשרים חברתיים או כל דבר מקורי אחר שיוכל לעשות קצת טוב בתקופה קשה שכזו.

אלימות במשפחה

האתגר של פורום מיכל סלה

אתגרים
1. כיצד ניתן לקדם זיהוי של "תמרורי אזהרה" בזוגיות ודפוסים שמנבאים על התנהגות אלימה באמצעות טכנולוגיה?
2. כיצד ניתן לייצר קהילות של "שומרי סף" שיסייעו לנשים באלימות בתקופה של סגר וריחוק חברתי באמצעות טכנולוגיה?

תיאור
אלימות במשפחה איננה ענין פרטי, היא מתרחשת כל הזמן, במרחב הביתי ובמרחב הציבורי. מצוקת הקורונה מרחיבה את ממדי התופעה- השנה נרצחו 20 נשים בישראל והמספרים ממשיכים לעלות. הפתרונות הקיימים היום רלוונטיים לשלב שאחרי מקרה האלימות, ומטילים את האחריות לפתרון הבעיה על כתפיה של האישה- הגשת תלונה במשטרה, צו הגנה/ צו הרחקה ומקלט חירום לנשים וילדים. פורום מיכל סלה קורא למקד את המאמצים במניעה, זיהוי מוקדם ומענה בשעת חירום- והכל באמצעות חדשנות פורצת דרך ושימוש באמצעים טכנולוגיים להצלת חיים ומניעת אלימות במשפחה.

האתגר של מכון חרוב

אתגרים
1. איך אפשר להגן על ילדים כשלא רואים אותם?
2. איך אפשר לעזור לילדים שחווים התעללות והזנחה ולסובבים אותם להבין שהם במצוקה ולפנות לקבל עזרה?

תיאור

מספר הדיווחים על מעשי אלימות במשפחה מאז פרוץ מגפת הקורונה זינק פי ארבעה בהשוואה לשנה שעברה. ואלו רק הנתונים על מקרים שדווחו. משבר הקורונה יצר תנאים להתגברות של מקרי אלימות במשפחה. הסתגרות בבתים, סגירה של מערכת החינוך, תחושות של חרדה, אי וודאות ולחץ כלכלי מהווים סכנה עבור כל אותם ילדים שהבית הוא לא מקום בטוח עבורם. אם לפני הסגרים וההגבלות היה לפחות מצב שבמשך חלק מהיום אנשים נוספים היו רואים את הילדים והילדות (מורים, מדריכים, משפחה, שכנים…), והיה להם עם מי לדבר, אז עכשיו גם זה לא קיים. הפיקוח החברתי והמקצועי פשוט לא קיים עכשיו.

אנחנו יודעים התעללות והזנחת ילדים מתרחשת בכל מקום, בכל סטטוס סוציו אקונומי, מין, דת או גיל. זו מגפה חברתית מורכבת ונדרשת מעורבות של כל מגוון המקצועות כדי להתמודד איתה.

חיבור בין קהילות

האתגר של המודל הירושלמי

אתגרים
1. כיצד ניתן לשקם קשרים ומערכות יחסים בין מגזרים בעיר לאחר משבר? (קורונה)

2. כיצד ניתן לבנות יותר לכידות חברתית וערבות הדדית בשכונות בעיר?

תיאור
על פי סקרים שנערכו בשנים האחרונות, כ-90% מהעסקים הקטנים בישראל נכשלים ונסגרים במהלך חמש השנים הראשונות לפעילותם. למרות זאת, בשנים האחרונות אנו רואים עלייה מתמשכת במספר העסקים הקטנים שנפתחים מדי שנה בישראל, ובתוך כך גידול מוגבר באנשי מקצוע המשלבים עיסוק כעצמאיים ושכירים יחד. בעלי עסקים קטנים נדרשים להתמודד עם גופים ממשלתיים שונים ועם מערכת ביורוקרטית סבוכה (מס הכנסה, מע"מ, ביטוח לאומי, רשויות מקומיות ועוד) המקשה על ההתנהלות היום-יומית בניהול עסק, והדבר מורגש אף יותר כאשר משלבים עיסוק כשכירים יש בירושלים את הריכוז הגבוה ביותר של כלל המגזרים בישראל, היא העיר החרדית והערבית הגדולה בארץ, היא מהווה בית לקבוצות וקהילות רבות ומגוונות. כולם חולקים משאבים ושטח, משלמים מיסים ורוצים לגדל את משפחותיהם בטוב ושגשוג. אך, שוב ושוב אנו עדים למתחים, חיכוכים, מריבות בין קבוצות שונות בעיר. בעת משבר, המתחים הללו מתעצמים והקרעים בין הקבוצות מתעמקים. לאחרונה, הקורונה הקצינה מתחים והעמיקה פערים בין הקבוצות. בשגרה, יש אלף ואחת רגעים של התקרבות ובניית אמון. במסגרת ההאקטון, נחפש דרכים יצירתיות לבנות חזרה את האמון בין הקהילות, ברמה שכונתית, חברתית ועירונית.

במה זוכים?

מסלול המזון

  • פרס ראשון - פרס שטראוס 10,000 ש״ח
  • פרס שני 5,000 ש״ח

מה מגישים?

לקראת אירוע הסיום מגישים סרטון קצר, בן 2 דקות המתאר את הבעיה, פרוטוטייפ/ מוקאפ של הפתרון המוצע והדגמה כיצד הרעיון עובד (אל תספרו לנו - הראו לנו).

מסלול התחבורה

  • פרס ראשון 10,000 ש״ח
  • פרס שני 5,000 ש״ח

* זוכי וזוכות המקום הראשון בשני המסלולים יזכו לעשר שעות ייעוץ כל אחד.ת. זוכי וזוכות המקום השני יזכו ב- 5 שעות ייעוץ כל אחד.ת. כולן באדיבות משרד Gross

איך זה עובד?

אמ;לק- 24 שעות של עבודה בצוותים לפיתוח פתרונות, אוכל טעים, סדנאות ויועצים שיעזרו לכם.ן. בסיומן תציגו בפני חברי/ות ועדת השיפוט ואולי תזכו בפרס שווה.

ביום חמישי (9.12) נפגש בשעה 9:00 בבוקר למרתון של 24 שעות של פיתוח פתרונות לאתגרים של צמצום בזבוז וזריקת מזון ולהפחתת מספר הרכבים על הכביש. ההאקתון יפתח בהרצאות מעוררות השראה של מומחים בתחום שיעזרו להבין יותר לעומק את הבעיות. לאחר מכן נסייע לכם.ן לחדד את הרעיונות, ולאחר מכן תחל העבודה על פיתוח הפרויקט ויצירת אבטיפוס או הדמייה של הרעיון שלכם.ן. לאורך יום חמישי נהיה שם - צוות המאגד ומבחר אדיר של מנטורים ויועצים - כדי לעזור לפתח את הפרויקטים. במקביל, נקיים סדנאות שתעזורנה לכם.ן לרכוש כלים בתחומים כגון: עיצוב מוצר וממשקים, פיתוח ענן, העברת מסרים ועוד, כדי לעזור לכם.ן לפתח את הפרויקט המנצח.

תהליך השיפוט

ביום שישי בבוקר יתקיים יריד שיפוט חצי הגמר במסגרתו השופטים.ות יסתובבו בין הצוותים. הצוותים יציגו לחבר השופטים את הפרויקטים. לאחר שקלול ציוני חצי הגמר יערך הגמר הגדול ובו 8 צוותים יציגו על במה בפני כולם. שופטי הגמר יבחרו את הזוכים הגדולים.

אין לכם.ן שותפים?

זה בסדר! אחד הדברים הכי כיפיים בהאקתון הוא לפגוש אנשים חדשים ולהקים קבוצות מגוונות. מוזמנים.ות להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלנו ולחפש שותפים לפני האירוע עצמו. בנוסף, במהלך הסדנאות בשעות הראשונות של ההאקתון תוכלו להכיר שותפים ולהצטוות לצוותים.

אז מה מציגים.ות לשופטים?

מצגת המסבירה את הבעיה שבחרתם.ן לפתור, הפתרון שפיתחתם.ן, הדגמה כיצד הפתרון יעבוד (בעזרת אתר/ אפליקציה וכו') ואת צוות הפרוייקט.

לוח זמנים | 9-10.12

התכנסות ורישום

09:00

טקס פתיחה והיכרות עם האתגרים

09:30

זמן עבודה, הרצאות ומנטורים

10:30

ארוחת צהריים

12:30

דוכן הפתעות

16:00

ארוחת ערב

19:00

Happy Hour

23:00

זומבה!

02:00

יוגה

06:30

ארוחת בוקר

07:30

חצי גמר

08:30

גמר וחלוקת פרסים

10:30

מי אנחנו?

JLM IMPACT

מאגד JLM Impact מורכב ממרכזי חדשנות ויזמות של שלושה מוסדות אקדמיים מובילים בירושלים: האוניברסיטה העברית, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב, ועזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה. המאגד הוקם במטרה לעודד חוקרים וסטודנטים לצעוד במסלולי החדשנות והיזמות ולפתח את העיר ירושלים כסביבה בעלת תרבות חדשנית-יזמית. יחד, מאגד החדשנות JLM IMPACT רותם את כוחם של העיצוב, ההנדסה והמדעים כדי לקדם השפעה חיובית בירושלים ובעולם.

שותפים

מנטורים

שופטים

שאלות נפוצות

מה זה האקתון?

הקאתון הוא אירוע אינטנסיבי בו אנשים יוצרים פרויקטים ומיזמים הפותרים בעיות בשיתוף פעולה. ההקאתון נפתח בהצגת האתגרים הדורשים פיצוח, והצוותים מתקדמים לאורכו משלב הרעיון ועד פתרון שלם, המוצג באירוע הסיום של ההאקתון. ההאקתון שלנו מתנהל כתחרות אשר בסופה, צוות שופטים יבחר מי פיתח את הפתרונות הטובים והמתאימים ביותר לאתגרים וצוותים אלו יזכו במגוון פרסים.

איפה ההאקתון יתקיים?
השנה ההאקתון יתקיים במתכונת פיזית בקמפוס הר הצופים
מי יכול להשתתף?

האתגר פתוח לסטודנטים הלומדים באוניברסיטה העברית, בצלאל ומכללת עזריאלי. ניתן כמובן ליצור צוותים משולבים.

איך עובד תהליך ההרשמה להאקתון?

יש שתי אפשרויות – הרשמה כצוות או הרשמה כיחידים.

במידה ובחרתם להרשם כצוות – נבקש שתמלאו את פרטי הקשר של כל חברי הצוות ותבחרו נציג שיהיה אחראי על הקשר עם המאגד מטעמכם. 

במידה ובחרתם להרשם כיחידים – נציע לכם להצטרף לצוותים בימים שלפני ההאקתון דרך קבוצת פייסבוק ייעודית או להגיע בבוקר האירוע ולהשתתף באירוע גיבוש צוותים שנערוך.

אני לא מתכנת.ת - האם גם אני יכול.ה להשתתף?

בטח! ההאקתון מתמקד בתהליכים של חשיבה יצירתית, פתרון בעיות ועבודת צוות.

לא כל הפרוייקטים בהאקתון צריכים לפתח טכנולוגיה ואפשר להציע מגוון סוגי פתרונות לבעיות המוצגות. בנוסף, גם בצוותים הבוחרים לפתח פתרון טכנולוגי – יש צורך ומגוון תפקידים לאנשים שלא מגיעים מרקע טכנולוגי שיכולו לעזור בחידוד תהליך המשתמש, העבר המסרים, בניית מודל עבודה ועוד.  בהאקתונים הקודמים ראינו שצוותים המשלבים אנשים המגיעים מרקעים שונים יש יתרון בפיתוח רעיונות חדשניים יותר וסיכויי זכיה גדולים יותר. 

בנוסף, במהלך ההאקתון סדנאות השונות נלמד כלים שיוכלו לעזור לכם ולכן לרכוש כלים ליצירת מוצר או אבטיפוס של מוצר.

האם חייבים להשתתף כצוות?

אנחנו מאמינים שיזמות זה ספורט קבוצתי ויודעים שלקבוצות יש סיכוי לפתח רעיונות טובים יותר דרך שיחה, החלפ רעיונות והפרייה הדדית. בנוסף, עבודת צוות תסייע לכם להשיג הרבה יותר בפחות זמן ולפתח פתרונוחת ואבטיפוס טובים יותר במהלך ההאקתון. 

יש לי רעיון לפרוייקט חברתי - האם אפשר להצטרף?

בטח. במהלך ההאקתון תפתחו את הרעיון ותחשבו כיצד אפשר להציג אותו ולייצר סוג של הדמייה או אבטיפוס לקראת הגמר. אנחנו נהיה שם כדי לעזור בחשיבה.

אנחנו כבר עובדים על פרוייקט - האם אפשר להרשם עם מה שפיתחנו?

לא, ההאקתון מיועד לפיתוח רעיונות חדשים ולא לפרוייקטים קיימים. 

אם הרעיון/מיזם שלי יושב על אתגר שאינו מחובר באופן ישיר לאחד האתגרים שמניתם, האם עדיין אוכל להגיש אותו, ולזכות?

לא, אתם תצטרכו להציג בתהליך השיפוט כיצד הפתרון שלכם מסייע לפתירת האתגרים שהוגדרו. 

דילוג לתוכן